FAQ

Veelgestelde vragen almijnkosten.nl

Wat is het voordeel van het gebruiken van de website www.almijnkosten.nl?
– Direct inzage in je kosten en/of uitgaves
– Direct inzage in je lopende en aflopende contracten
– Direct een overzicht welke besparingen het opzeggen van een contract periodiek met zich meebrengt
– Door het uploaden van je contract heb je direct alle gegevens bij de hand (geen zoeken meer in kasten, ordners of mappen)
– Door een machtiging te verlenen kan een ander direct en eenvoudig je administratie beheren (in geval van ongeluk of wegvallen van een familielid)
– Periodieke herinneringsmail met een overzicht van je contracten
– Kiezen uit een veelvoud van categorieën en leveranciers
– Zelf categorieën en/of leveranciers aanmaken en zodoende je kostenoverzicht customizen.
– Geen voorwaarden voor opzeggen of je account te verwijderen
– De website is gratis te gebruiken

Hoeveel contracten en/of uitgaves kan ik kwijt in mijn account?
– Er is geen limiet in het aantal contracten, kosten en/of uitgaven.

Hoeveel categorieën kan ik aanmaken?
– Er is geen limiet in het aantal categorieën wat je kunt aanmaken. Je kunt uit een veelvoud van categorieën kiezen maar kunt uiteraard ook zelf je eigen categorieën aanmaken.

Hoeveel leveranciers kan ik aanmaken?
– Ook hier geldt: Er is geen limiet in het aantal leveranciers wat je kunt aanmaken. Je kunt uit een veelvoud van leveranciers kiezen maar kunt uiteraard ook zelf je eigen leveranciers aanmaken.

Hoeveel leveranciers kan ik aan een categorie koppelen?
– Ook voor het koppelen van leveranciers aan 1 categorie geldt: Er is geen limiet aan het aantal leveranciers wat je kunt koppelen aan 1 categorie. Wel adviseren we een categorie op te splitsen indien een categorie teveel leveranciers bevat. Dit komt over het algemeen de overzichtelijkheid van je kosten ten goede.

Hoe zien de overzichten er uit?
– Al je kosten en uitgaves worden in een kort overzicht getoond en met een grafiek weergegeven. De grafiek heeft voorgedefinieerde kleuren combinaties maar je kunt ook zelf elke categorie een eigen kleur geven.

Kan ik mijn kosten tussentijds wijzigen?
– Je bent als eigenaar altijd zelf in control en kunt dus ten alle tijden aanpassingen doen in je kosten, uitgaven en overzichten.

Hoe worden mijn gegevens beveiligd?
– Almijkosten.nl gebruikt een beveiligde verbinding zodat je gegevens veilig worden opgeslagen. We kunnen uiteraard, net als alle andere websites op het internet, nooit 100% garantie geven dat er geen poging wordt gedaan onrechtmatig toegang te krijgen tot onze website maar van onze kant wordt er alles aan gedaan je gegevens privé te houden.

Wat gebeurd er met mijn gegevens?
– Je gegevens worden niet verstrekt aan derden! Wel krijgen adverteerders de mogelijkheid om hun product aan te bevelen op basis van aanwezige categorieën op onze website. Indien je kiest voor aanbiedingen van leveranciers worden je categorieën gedeeld met leveranciers zodat je de meest gunstige contracten kunt aangaan met leveranciers en optimaal gebruik kunt maken van het terugdringen van je kosten.

Ik ben mijn inloggegevens kwijt, wat nu?
– Via de website kun je een nieuw wachtwoord aanvragen en in je profiel weer je wachtwoord aanpassen.

Wat gebeurd er met mijn gegevens als ik besluit geen gebruik meer te maken van de diensten van almijnkosten.nl?
– Je gegevens worden maximaal 3 maanden nog bewaard en daarna permanent verwijderd.

Hoe dien ik een verzoek in betreft mijn persoonsgegevens?
– Alle verzoeken m.b.t. kunnen worden ingedient op de volgende pagina: Verzoek persoonsgegevens.

Waarom zou ik iemand machtigen voor mijn account, wat is het voordeel?
– Indien je iemand machtig voor je account kan deze persoon tijdelijk, gedurende de machtigingsperiode, je account beheren. Dit heeft als voordeel dat mocht je zelf niet in staat zijn je account te beheren, er altijd iemand is die je zaken kan behartigen. Wees wel uiterst voorzichtig met wie je machtigt. Almijnkosten.nl draagt geen enkele verantwoordelijkheid indien er misbruik wordt gemaakt van het machtigen van een derde persoon.

Als ik iemand machtig voor mijn account, wat gebeurd er dan?
– Bij een machtiging geldt dat de gemachtigde een mail ontvangt en na activering toegang heeft tot je account.

Kan ik een machtiging intrekken?
– Ja! Een machtiging kan altijd worden ingetrokken. Bij intrekking van een machtiging wordt de toegang tot een account direct opgeheven en kan de gemachtigde persoon niet langer bij je gegevens.

Wat zijn de voorwaarden voor een account bij almijnkosten.nl?
– Voor een account bij www.almijnkosten.nl geldt dat je akkoord bent met onze algemene voorwaarden en zelf verantwoordelijk bent voor het
zelf onderhouden van je kostenoverzicht. Gebruik van de website is gratis en afhankelijk van je voorkeur versturen wij periodiek een herinnering van je contracten en de afloop daarvan.